From October 2 to14, 2012 returns for the fourth consecutive year at the Teatro Olimpico in Rome Emiliano Pellisari‘s company of acrobats dancers, with the great success that has enchanted audiences of the most important Italian theaters: Inferno.

Hell is a world where the real and the virtual are mixed in a kaleidoscope of stunning images taken from Dante’s most famous canticles. Paradoxical as Escher, absurd as Magritte, Caravaggesque cruelly. A show where the lighting design, music and special effects are combined with dance, mime and circuses athletics. Great images appear from the darkness in a non-stop parade of effects as in a painting by Bosch.

Paolo and Francesca flying in the sky, legions of damned as leaves fall to the ground, the Arab philosophers float suspended in limbo, Minos stands still suspended from the ceiling. In this world, above and below the top and bottom are eliminated, the damned hung upside down, judged by Minos and Charon to be thrown to the ground. Angels and Devils will face in the virtual space duels.
Hell is a theatrical space where physical reality is cancelled and appears as a daydream.

Shows daily at 21
Sunday at 18
Rest Monday, October 8
Duration of the Show 2 h 20 min
Show with an interval

Info & Tickets

Teatro Olimpico
Piazza Gentile da Fabriano, 17 – Roma
View Map

Dal 2 al 14 Ottobre 2012 torna per il quarto anno consecutivo al Teatro Olimpico di Roma la compagnia di danzatori acrobati di Emiliano Pellisari con il grande successo che ha incantato il pubblico dei più importanti teatri italiani: Inferno.

Inferno è un mondo dove il reale e il virtuale si mischiano in un caleidoscopio di immagini sorprendenti tratte dai più famosi canti danteschi. Paradossale come Escher, assurdo come Magritte, crudelmente caravaggesco. Uno spettacolo dove il disegno della luce, la musica e gli effetti speciali si coniugano con la danza, l’atletica circense e la mimica. Immagini straordinarie appaiono dal buio in una carrellata senza sosta di effetti come in un quadro di Bösch.
Paolo e Francesca volano nel cielo, schiere di dannati cadono al suolo come foglie, i filosofi arabi galleggiano sospesi nel limbo, Minosse è immobile sospeso al soffitto. In questo mondo, dove il sopra e il sotto, l’alto e il basso sono aboliti, i dannati pendono a testa in giù, giudicati da Minosse e scaraventati a terra da Caronte. Angeli e Diavoli si affrontano nello spazio in duelli virtuali.
Inferno é uno spazio teatrale dove si annulla la fisica della realtà e appare come in un sogno ad occhi aperti.

Spettacoli tutti i giorni ore 21
Domenica ore 18
Riposo lunedì 8 ottobre
Durata dello Spettacolo  2 h 20 min
Spettacolo con intervallo

Info & Tickets

Teatro Olimpico
Piazza Gentile da Fabriano, 17 – Roma
Guarda la Mappa