Thursday 16 and Friday, February 17, 2012 at the Aldo Fabrizi Theatre of Morlupo, Rome, will be staged the show “Orphic Songs”, dedicated to Dino Campana.

A dream journey in which the language of Αιών Teater combines in a single life stream music, dance, song, word and archetypal images, each aspect is the vehicle of energy, which communicates with an archaic feeling and not to a rational understanding. The work of Αιών teater moves easily to retrieve the sacred and deep listening that creates the possibility to live together in a ritual moment and awakening the vital energy of each.

with
Marsel Lesko: voice, dance –
Federico Di Maio: percussion, flute –
Robert Bisha: piano –
Magda Saba: voice, dance, archetypes

 

Teatro Aldo Fabrizi
Via del Mattatoio, 58
00067 Morlupo, Roma.
View MapGiovedì 16 e Venerdì 17 Febbraio 2012 alle ore 21.00 presso il Teatro Aldo Fabrizi di Morlupo, Roma, andrà in scena lo spettacolo “Canti Orfici” di Αιών teatër, dedicato a Dino Campana.

Un viaggio onirico in cui il linguaggio di Αιών Teatër unisce in unico flusso vitale musica, danza, canto, parola e immagini archetipiche; ogni aspetto è veicolo di energia, che comunica ad un arcaico sentire e non ad una comprensione razionale. Il lavoro di Αιών teatër si muove per recuperare con semplicità quel sacro e profondo ascolto che crei la possibilità di vivere insieme un momento rituale e risvegli l’energia vitale di ognuno.

“Rendere la sensibilità capace di percezioni più sottili e più approfondite: è questa la ragion d’essere della magia e di quei riti di cui il teatro è semplicemente un riflesso.” (A.Artaud)

Con
Marsel Lesko: voce, danza –
Federico Di Maio: percussioni, flauto –
Robert Bisha: pianoforte –
Magda Saba: voce, danza, archetipi

info: aionteater@gmail.com

Guarda il trailer!

 

Teatro Aldo Fabrizi
Via del Mattatoio, 58
00067 Morlupo, Roma.
Guarda la Mappa